Dear Students.

Auf Englisch über Politik und Wirtschaft reden ist gar nicht so schwer. Natürlich ist es von Vorteil, wenn man schon gut Englisch sprechen  kann, aber allgemeines Interesse an dem, was in der Welt so vor sich geht und gutes Leseverständnis sind noch wichtiger. Außerdem solltet ich euch darauf einstellen, dass wir Filmausschnitte und Filmclips über Sachthemen auf Englisch schauen werden und dies meist ohne Untertitel.

Um was geht es inhaltlich? Well, let’s switch to English.

Basically we will do the same topics as in the regular PoWi lessons which are:

  • Democracy
  • Human Rights
  • Economy
  • Ecology
  • International Relations and international peace keeping

We will compare democratic systems, e.g.  Germany and the USA or Great Britain.

We will have a look at the problem of modern slavery.

We will explore the connection between economy and ecology.

We will learn about the relationship between developed industrial nations and developing countries.

Good reading skills are required!!!

[Gj – 1/2020]